Jumaat, 18 Jun 2010

kursus jahitan baju kurung

Hai lama tak update blog..ada kursus 3 hari kat kolej. kursus asas jahitan baju kurung. selama ni belajar tak formal, kali ni belajar formal siap dapat sijil lagi..lepas ni bolehlah mengajar part time...hehe..perasannyer baru belajar asas dah berangan nak mengajar orang..ajar anak menjahit jer la nanti.


Baju kurung yang belum disembat lagi.


Bahagian leher..susah betul la nak jahit lengkok ni..perlukan praktis lagi...



Ini pulak saya baru lepas potong..baju kurung moden. sebelah tu bahagian dalam ada lining.saya malas nak jahit 2 kali so saya cantum jer dan overlock esok. dah malam..esok ler sambung..kalau buat macam ni baju tak cantik sangat coz dia nampak kembung..tapi nak cepat punya pasal..next week ada kursus lagi kat penang..nak pakai baju baru..kalau sempat siapla..



ini pulak baju yang adik saya bagi..baju ni beli kat http://fazzcotton.blogspot.com/. oklah saya undur diri dulu..sangat mengantuk..malam ni papanyer pergi memancing lagi..takut nak tido lewat malam.

3 ulasan:

  1. hai,

    boleh tahu kat mana kursus jahit baju kurung tu? best jugak kalau dpt berguru ni. fee pulak mcm mana? terima kasih.

    zana

    BalasPadam
  2. sebenarnya saya kerja kat kolej komuniti. cuba tgk kat tempat awak ada tak kolej komuniti. kolej ni adakan mcm2 kursus untuk sepanjang hayat..cth memasak, mengaji al-quran, gunting rambut dll..fees x mahal dalam 5-10 jer..pastu ada kena tambah duit sikit untuk bahan.

    BalasPadam
  3. thanks for the info about the komuniti kolej tu.. memang teringin nak belajar asas jait baju.. :D

    BalasPadam