Khamis, 10 Jun 2010

blaus..

Hai..dapat juga saya update blog malam ni...tadi baru siap masak steam ikan siakap..tadi beli kat pasar malam Bandariang..balik terus masak..hari ni hubby cakap x nak makan kat luar coz satu hari cirit birit..bahana pagi tadi saya x sempat masak sebelum pergi keje..dia beli nasi lemak kat kedai.maybe orang tu masak sambal x cukup masak..tu yang sakit perut..
Ini bahagian tangan baju blaus saya..semenjak tengok tutorial kat blog tini..seronok jahit benang getah ni..



Tengok la bahagian leher ni, saya jahit v jer..cepat siapnyer.

Yeay...ni la blaus saya..tapi bawah tu x jahit kelim lagi..ahaks. Lepas ni leh try kain yang elok sikit. Coz baju ni bila try pakai cam keras jer..x cutting.Or saya belum basuh lagi dan x rendam softlan tu yang nampak keras? Apa2 pun saya berjaya menghasilkan blaus tanpa membazir kain..nak cantum bahagian lengan tu mencabar betul..yer la benda tu kan lengkok pas tu x sama panjang dengan lubang baju..sib baik saya tengok tutorial kat sewmamasew.. menjadi la juga..kalau x berkedut kat bahagian lengan tu..


2 ulasan:

  1. lebih kain mamer tue...macam pernah tgk jek kain tue...


    fizan

    BalasPadam
  2. wei..ngko silap kot.kain ni mmg x pernah guna lagi la. ada kain lebih anto ler kat sini leh gak buat baju anak hg

    BalasPadam