Sabtu, 3 April 2010

Hai, baru lepas jahit tepi baju kurung yang adik saya belikan kain tu. Sebenarnya ada org jual kain dari umah ke umah, dia kesian org tu dok merayu dah jauh berjalan tapi x laku lagi. So dia beli la, 4 psg 100 rgt. Faraid la kat saya satu, mak satu, dia satu, opah satu. He he, sonok gak dapat kain free ni, dia bagi coz nak balik KL dah. Baru habis pantang anak no. 2 pompuan gak. Lepas ni mak long kena buat baju la untuk baby Dira dan Dhiya...Baru belajar buat gaun dari blog. Seronok gak bila tgk blog2 yang ajar buat tutorial, try pas2 menjadi. Cuma perlu kemaskan lagi jahitan, senget-benget org tgk pun tahu baru belajar...Malam ni baru dapat pegang laptop, tgu netbook free x sampai lg, TM ckp 2 minggu lepas psg streamyx baru dia deliver netbook. Ah..lambatnya, malas dah saya nak berebut dgn Hubby n Along. Si Along tu sejak dah tahu buka game Yahoo bukan main lagi dia, mcm2 nak main kena tgu turn la plak...Belum lagi si baby nak tgk Youtube gambo baby tepuk amai2 la, baby menyanyi la, mcm2 lg anak saya yg no.2 ni punyer karenah. At last mama la kena mengalah, tgu depa main dulu sampai tertido. Tadi hubby baru lepas tgk MU vs Chelsea. Baru nak pegang laptop dia mengamuk nak minum air plak malam buta nak buat kopi..eee geramnyer, masa tgh tgk bola tadi x plak dia nak itu nak ini, bila saya tgh byk idea nak tulis blog masa tu la plak dia nak mengacau...nak buat camner layan jer la. Esk sepupu dari KL nak dtg umah, cadang nak buat laksa. sebenarnya dia request suh buat kek coklat tapi dah lewat baru ckp, mana nak cari bhn2nyer...Kat sini hari ahad kedai tutup, org jual ikan ada la. Dia dtg nak tgk opah, sebenarnya opah dah 2 minggu dok umah saya. Okla, esok kalau sempat saya masukkan gambo baju gaun ker apa yek? Lupa la plak, tapi saya letak tali ada getah, senang skit. X der la nak terjatuh jer tgn dia tu, hari tu saya buat baju utk adik saya, tali baju dia tu asyik terjatuh jer. Nak kena betulkan balik, bagi ketat sikit ker atau pun adjust ke tgh skit tali tu. Nampak mcm senang dalam tutorial bila buat, alamak mcm2 salah..hehe budak baru belajar biasalah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan